divendres, 22 de febrer del 2013

Més maneres de jugar a rol

Moltes vegades, el procediment d'un joc de rol es el següent:
Els jugadors arriben, el máster prepara el que sigui que ha de preparar per a l'aventura d'avui, es juga l'aventura i els jugadors s'en van.

En alguns casos, pot ser prou divertit jugar aixi, es veritat, pero aqui proposaré altres maneres de jugar a rol:

Començaré per la classica Campanya narrativa. El máster planteja una serie d'aventures entrellaçades amb un principi, un nus i un desenllaç, com si fossin els capítols d'un llibre o una serie. La campanya dona joc a que el mon evolucioni junt amb els personatges, que els seus adversaris siguin de proporcions enormes i que reuneixin aliats i facin enemics amb les seves accions. Aquest es un dels sistemes que més feina demana al máster, pero que es més agraït per tots els que hi participen.

Després tenim la Campanya sandbox. En aquest tipus de campanya, el máster planteja un escenari enorme i unes missions per a cada territori. Els jugadors s'aniran movent i resoldran aventures. Conforme vagin fent, el máster preparará més aventures en la direcció cap a la que vagin els PJs, talment com si aquests fossin un grup de mercenaris que pugna per a obtenir tresors i ajudar a els que els paguin bé.

Un tercer tipus de campanya es la que jo anomeno "de roda". No estic segur de si tindrá algun nom oficial, pero jo li he posat aquest. Una campanya de roda es aquella on el máster canvia a cada sessió, proposa algunes aventures als altres jugadors, es juga l'aventura i el seguent prepara més aventures, i aixi fins a l'infinit. Es una manera divertida de jugar, ja que podem afegir elements al rerefons del joc o simplement, jugar en un on coneguem l'ambientació previament (la terra mitjana d'El senyor dels anells, Thedas de Dragon Age, la galaxia de Star Wars...).

Finalment, amb un col·lega, estem preparant un altre tipus de campanya que ens va semblar interessant provar: una campanya paral·lela a dues bandes. Aixo es una campanya on dos masters planejen la campanya i els grups dels dos juguen la historia proposada en el mateix moment i temps: els dos grups poden trobar-se i enfrontar-se o parlar entre ells, cosa que afegeix dinamisme a la partida: les accions d'un grup afectarán a l'altre o poden col·laborar per a enfrontar-se a un objectiu. Aixo requereix eines mitjançant les quals es poguin comunicar tant els másters com els jugadors, quan ho requereixin. Personalment proposo l'Skype, pero si algú té una suggerencia interessant, pot comentar-ho -encara esta en fase de preparació-.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada